10 Tips per a menjar saludable i econòmic

10 Tips per a menjar saludable i econòmic

Recomanacions per menjar sa sense trencar la guardiola 


1. Planifica els àpats 
A l’hora d’estalviar la planificació és fonamental. 
Estableix un dia a la setmana per planificar els àpats de la setmana següent. A continuació, fes una llista amb els queviures que necessitaràs. 
Assegurat de revisar la nevera, el congelador i  els armaris per veure que ja tens. Normalment hi ha molts aliments que queden ocults fins al dia que els trobem, ja fets malbé. 
 
2. Respecta la llista 
Un cop hagis planificat els àpats i elaborat la llista de queviures, segueix-la. 
Si no vas amb un pla, és molt fàcil acostar-se a la botiga de queviures i comprar més coses de les que necessites. 
Com a regla general, primer intenta visitar el perímetre de la botiga, ja que solem trobar-hi els aliments no processats. El centre sovint conté els aliments menys saludables, més processats i cars.  
 
4. No compris afamat 
Si vas a la botiga de queviures amb fam, augmenten els números de comprar per impuls. Prova d’agafar una peça de fruita, iogurt o un altre refrigeri saludable abans d’anar a la botiga. 
 
3. Cuina 
La cuina feta a casa, preparar els aliments, generalment és menys costós que els aliments que venen preparats. Amb el benefici afegit de saber exactament què hi ha al menjar . 
Ara és molt bon moment per convertir-ho en un hàbit, molt millor que esperar a l’últim moment i tirar d’un plat preparat o menjar per emportar-te. 
 
5. Cuina racions grans i aprofita les sobres 
Cuinar àpats grans estalvia temps i diners, menys temps cuinant significa menys despesa de llum/gas.  
Les restes es poden utilitzar per a altres àpats, en altres receptes o congelades en porcions individuals per gaudir més endavant. 
6. Compra aliments poc processats 
Els aliments sense processar solen ser menys cars que els seus homòlegs processats. També es poden comprar en quantitats més grans. 
Per exemple, els cereals o els llegums són força més econòmics secs que no pas en les versions pràcticament elaborades. 
Generalment també permeten comprar-los a l’engròs, estalviant diners en l’embalatge. 
 
7. Deixa de comprar menjar brossa 
Evita els aliments processats i poc saludables, no només són poc nutritius sinó que a més són cars. El menjar brossa  costa dues vegades, una pel preu i l’altra per la salut.  
Et sorprendrà veure l’impacte econòmic positiu que te sobre la teva cistella el fet de deixar de comprar refrescos, galetes, brioixos i menjars processats. 
Aprofita i reinverteix aquesta part del pressupost en aliments més saludables i de més qualitat. 
 
8. Introdueix més proteïnes vegetals 
Menjar menys carn pot ser una bona manera d’estalviar diners. 
Prova d’introduir dos o tres àpats setmanals on la proteïna sigui d’origen vegetal, una combinació de cereal amb llegum, un tall de tofu marinat, soja texturitzada, etc. 
Aquestes opcions són molt econòmiques, nutritives i fàcils de preparar. La majoria també són menys propenses a fer-se malbé. 
 
9. Compra aliments de temporada 
Els productes de proximitat i  en temporada són generalment més barats. També solen estar en el seu punt àlgid tant en nutrients com en sabor. 
Els productes que no són de temporada han estat sovint transportats per mig món, cosa que no va bé ni per al medi ambient ni per la nostra butxaca. 
 
10. Si no són de temporada, compra  congelats. 
Algunes fruites i verdures només estan de temporada uns pocs mesos l’any, encarint-ne el preu. 
Els productes congelats solen ser gairebé igual de nutritius que els seus homòlegs frescos, són més barats i els trobem disponibles durant tot l'any. 
 
Tot i que menjar saludable pot semblar més car (que no ho és), sempre valdrà la pena. No es pot posar preu a una bona salut. 
 

Imagen de seguimiento