Pèrdua de Pes

Pèrdua de Pes

PRIORITATS EN LA PÈRDUA DE PES


És intel·ligent centrar-se només en l'exercici físic per baixar de pes? Quina és la millor eina? L'exercici o la dieta?
Per a poder contestar aquestes preguntes primer hem de recordar una fórmula molt senzilla i que gairebé tothom sembla obviar (especialment les dietes de moda), perdem pes quan consumim menys energia de la que gastem.

Com sembla lògic llavors, podem aconseguir la pèrdua de pes de dues maneres. Podem consumir menys energia, menjant menys calories, o podem augmentar la despesa energètica mitjançant l'activitat física.

En realitat és molt més fàcil controlar la ingesta de calories de la dieta, que intentar compensar-la amb exercici. Només podem controlar al voltant del 10% - 20% de la nostra despesa energètica (cremem força menys del que pensem durant l'exercici).

En la següent taula veiem alguns exemples d'aliments que tots sabem no són saludables (però no sabem fins a quin punt) i quanta estona hauríem de dedicar a fer exercici cardiovascular intens per cremar-ho:

 

nutricio

 

Els casos anteriors encara que semblin extrems cada vegada es donen amb més freqüència, sobretot en la gent jove, que cada cop disposa de menys temps per cuinar.

Sembla força evident que és molt més fàcil deixar de menjar una hamburguesa amb patates fregides que fer quasi 2 hores de treball cardiovascular intens.

A continuació però exposo 3 casos molt comuns que ens trobem amb els clients de l'àrea de nutrició, i que no semblen tan extrems:

 

L'OLI D'OLIVA

 

"L’oli? Si és molt sa... la veritat és que no ho miro, hi tiro un bon raig i ja està."

 

CADA DIA MENJO AMANIDA PER A DINAR
"Què hi poso a l'amanida? Tot molt saludable! Advocat, 2 o 3 cullerades d'oli d'oliva extra verge, una llauna de tonyina (amb oli que la d'aigua no m'agrada), enciam, advocat, tomàquets i una mica de formatge."

 

SOPAR LLEUGER

"Sopo molt lleuger, per no engreixar-me però després m’agafa gana."

 

 

Segurament que aquests casos t'han cridat l'atenció i en podríem enumerar molt més.

 

LLAVORS QUIN HA DE SER EL FOCUS?

El focus ha d'estar tant en l'exercici com en la dieta. Són dues cares d'una mateixa moneda, són dues eines que ens estan permetent generar un dèficit calòric que al final del dia serà el que dictaminarà si baixem de pes o no.

Puntualitzant però, sempre que sigui possible intentarem crear el dèficit mitjançant l'exercici.

No hem d'oblidar que quan fem dieta estem ingerint menys calories de les que el cos necessita, i per tant, també menys nutrients.

L'exercici quan està ben gestionat és un bon molt bon ajudant a l'hora de perdre pes, dictamina en gran mesura en quina proporció perdem el pes (si perdem musculatura o greix).

A més a més, millora la capacitat física, té beneficis psicològics i per la salut en general i per tant es mereix un lloc elevat en el pla de salut de qualsevol persona.

Ara bé, tal com hem vist en els exemples anteriors és molt difícil compensar una mala dieta. Per tant, la combinació d'èxit i on sempre es donaran els millors resultats es donaran en la combinació d'un canvi d'hàbits tant en la dieta com en l'exercici:

  • Gaudirem d’una millor nutrició (menys dèficit a la dieta).
  • Serà més difícil passar gana.
  • Estarem més energètics.
  • Tindrem millor composició corporal (menys pèrdua de massa muscular i més de greix).
  • Estarem més motivats.
  • L’evolució serà molt més ràpida.

 

Tens dubtes sobre nutrició? Vine a visitar-nos a l'àrea de nutrició del centre o escriu-nos a:

jmcarrasco@putxetsport.com

Imagen de seguimiento