Qué menjar a la primavera?

Qué menjar a la primavera?

 Es recomana prendre aliments de temporada, perquè a més de ser més saborosos, conserven les seves propietats nutritives i cobreixen les necessitats nutricionals d'aquesta època de l'any.


La primavera és el moment en què verdures, fruites i llegums estan en el seu millor moment.

 

fresas

És l'estació de les fruites de color vermell: maduixes, maduixots i gerds, i fruites riques en vitamina C

amb un alt contingut en aigua i en fibra.

En el moment de la compra, com més vermelles, millor, i és molt important que siguin de proximitat.

Tenim també les fruites grogues o ataronjades, nespres, albercocs, nectarines ...

Són riques en carotens, precursor de la vitamina A; tenen propietats antioxidants

i protegeixen la nostra pell dels efectes dels raigs solars.

És important aprofitar quan hi ha la temporada d'aquestes fruites perquè són delicioses i duren molt poc.

ceba

Pel que fa a les verdures, la primavera és època d'alls, cebes tendres i espàrrecs, producte estrella de la primavera.

Són verdures que contenen molta fibra i poques calories, i són molt apreciades a la cuina perquè es poden

preparar de moltes maneres i en multitud de receptes com, per exemple, remenats amb ou, plats de pasta,

arròs, patates, carns, guisats, i casen molt bé pràcticament amb qualsevol preparació culinària.

No ens podem oblidar dels llegums de primavera, com els pèsols i les faves.

Recorda que es recomana consumir llegums, mínim, dues vegades per setmana.

Per ser rics en proteïnes poden ser un bon substitut de les proteïnes animals, tenen

l'avantatge, respecte a aquestes, que en tractar-se de productes vegetals no contenen

colesterol, i, a més a més, són una bona font de fibra alimentària.

guisantes

 

Vols saber més? Vols consultar tots els teus dubtes i que t'ajudem a portar una alimentació saludable i personalitzada al teu perfil i objectiu? 

Demana'ns cita al 93 114 67 69

Imagen de seguimiento