Tips de Nutrició

Tips de Nutrició

No et pensis que menjar fora de casa és incompatible amb menjar de forma saludable i complir amb la teva dieta de perdre pes.

Això sí, necessitaràs més atenció per a valorar quines opcions tens al teu abast i escollir correctament.

El nostre expert en nutrició, Joan Miquel, t'ha redactat la següent sèrie de recomanacions:


Primer Plat:

Tria, preferentment, plats elaborats amb verdures o hortalisses com amanides, verdures al vapor, graellada de verdures, sopes fredes (gaspatxo) o calentes. Assaona tu la teva amanida.

Segon Plat (peix, carn o marisc).

Dona prioritat al peix (blanc o blau).

Si tries carn, preferentment, que siguin amb poc greix (pollastre, gall d'indi, conill, etc.).

Tria preparacions culinàries com planxa, graellada o al forn.

Evita sales (demana que te la posin a part).

Plats tipus cuit de llegums, paella o fideuada poden ser el teu segon plat. Modera la ració.

Guarnició del segon plat:

Tria verdures, amanida, patates rostides o cereals cuits sense salsa com l'arròs, cuscús o pasta. Consulta sempre la guarnició que porta sempre cada plat i canvia-la si ho consideres convenient (patates fregides per patates rostides o amanida).

Postre:

Iogurt o fruita, a més a més del cafè o té, només si t'has quedat amb fam. Deixa els postres especials tipus pastissos per a les ocasions especials.

Beguda:

Per a beure tria preferentment aigua. Refrigeris light es poden incloure esporàdicament. Les begudes alcohòliques s'han de prendre amb moderació. Si es pren alcohol en un esdeveniment social porta sempre una ampolla o got d'aigua a prop.

Aperitius:

En cas que el menjar tingui aperitius inclosos, selecciona-hi 3 o 4. No necessàriament has de tastar-los tots i, encara menys, si després demanes un plat principal.

Racions:

Les racions de menjar dels restaurants són gairebé sempre grans. Menja fins que estiguis ple/na. No cal passar-se amb el menjar, pots deixar-te menjar al plat o bé, oferir-li a la resta de comensals.

 

Us desitgem un bon estiu i unes magnífiques vacances!

Imagen de seguimiento