Tornem a entrenar

Tornem a entrenar

No importa si hem tingut un estiu molt mogut fent diferents activitats físiques o si l'hem passat ajaguts del llit a la tovallola, de la tovallola al sofà... Sigui com sigui, la majoria de nosaltres arribem al mes de setembre sentint que hem perdut forma física i ens hem engreixat uns 3 kg.


Trobar el primer dia per tornar a fer esport es fa difícil i només de pensar d'encarar-nos a un entrenament exigent ja comencem a suar.


Aquestes sensacions són normals i les tenim totes les persones en un moment o altre. Reprendre els bons hàbits requereix esforç i força de voluntat; i tot i que durant el primer entrenament les sensacions no seran les més positives, has de recordar que el benefici de tornar als bons hàbits és més gran que l'esforç que requereix complir-los i que en poc més de dues o tres setmanes tornaràs a sentir-te com abans de les vacances d'estiu.


Per reprendre els teus entrenaments habituals és important que tinguis en compte que has fet durant les últimes setmanes. Si les últimes setmanes has estat físicament actiu/va, per exemple, molt probablement et sents en perfectes condicions per entrenar gairebé a la mateixa intensitat que abans de l'estiu. Per altra banda, si les darreres setmanes has optat per moure't menys que durant la resta de l'any et recomanem que comencis a entrenar amb menys intensitat que abans de l'estiu o menys dies a la setmana. Pots incloure alguna activitat cos-ment com: Estiraments, Body Balance, Pilates etc. o simplement fes descansos més seguits durant els primers entrenaments.


Aquesta època de l'any és un bon moment per provar algun tipus d'activitat diferent que no hagis fet abans; sempre que ens iniciem en alguna disciplina nova necessitem començar amb cura i amb menys intensitat de la que farem servir quan ja ens sabem moure millor en aquesta nova activitat. Pàdel, entrenaments d'alta intensitat, entrenaments per triatlons, Pilates amb Reformer, natació... al nostre centre tens moltes opcions per trobar nous reptes.


Durant aquests primers dies de gimnàs i fins que et notis al 100%, comprova que al final de cada entrenament et queda energia, no vols descarregar les bateries que has carregat durant les vacances en poques jornades. Aprofita per millorar algun hàbit d'alimentació o de salut en general com per exemple, dormir les 8 h. diàries recomanades, deixar de fumar, visitar de forma més regular el fisioterapeuta o osteòpata; hi ha moltes metes que et pots proposar i que et mantindran en acció i amb motivació.


Comparteix amb el teu/va entrenador/a els teus nous objectius, ell/a sabrà donar-te bons consells i t'animarà fins que ho hagis aconseguit.

 

Imagen de seguimiento